Τρίτη 8 Μαρτίου 2011

ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Εκείνο που ιδιαίτερα χαρακτηρίζει τη σκέψη των αρχαίων Ελλήνων είναι η προσήλωση στην αλήθεια. Στην αλήθεια όπως την αντιλαμβάνονταν, χωρίς ωραιοποιήσεις, περιττά στολίδια και περικοκλάδες.


Έγραφε ο πατέρας της ιατρικής Ιπποκράτης «Πρώτον μεν ουν πάντων δει φύσιος . Φύσιος γαρ αντιπρησσούσης, κενά πάντα». Δηλ. πρώτα απ' όλα πρέπει να διαθέτει φυσική κλίση (για να γίνει κάποιος γιατρός.) Γιατί, αν η φύση δεν βοηθάει, κάθε προσπάθεια είναι μάταιη.


Το απόσπασμα αυτό από τον Ιπποκράτη περιγράφει αντικειμενικά μια βασική προϋπόθεση της έννοιας του όρου «αξιοκρατία». Φαίνεται όμως πως αυτή η αρχαιοελληνική αντίληψη άλλαξε τόσο με τα χρόνια, ώστε σήμερα να καλλιεργούνται θεωρίες του τύπου «όλοι μπορούν να μάθουν» κλπ.

Ταυτισμένοι με τις νέες απόψεις οι σημερινοί Έλληνες γονείς ξοδεύουν λεφτά που έβγαλαν με νόμιμο ή λιγότερο νόμιμο τρόπο για να σπουδάσουν τα παιδιά τους (τα οποία μετά βίας τέλειωσαν το Λύκειο) στις χώρες του πρώην Ανατολικού μπλοκ ή σε ιδιωτικά «πανεπιστήμια» χρησιμοποιώντας όλες τις μεθόδους της παραοικονομίας και της εξαγοράς συνειδήσεων.

Οι πτυχιούχοι αυτής της κατηγορίας με την ίδια μεθοδολογία θα καταλάβουν θέσεις στο δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα (ακόμα και σε πανεπιστήμια) θα γίνουν γνωστοί επαγγελματίες, δημοσιογράφοι ή πολιτικοί και ορισμένοι θα αναλάβουν για πολλοστή φορά να αναδιαμορφώσουν και να εκσυγχρονίσουν το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, ή αλλιώς να το προσαρμόσουν στα μέτρα τους μετατρέποντάς το από αξιολογικό σε ισοπεδωτικό.

Τέλος κάποιοι άλλοι φωστήρες από την ίδια δεξαμενή εγκεφάλων προερχόμενοι, θα λοιδωρούν δημόσια τα ελληνικά πανεπιστήμια που δεν καταλαμβάνουν υψηλές θέσεις στις παγκόσμιες αξιολογικές κατατάξεις.


Διογένης

Πηγή: thalamofilakas.blogspot.com